Sagan om Ringen iFokus

Sagan om Ringen

Etikett: off-topic
Läst 1820 ggr
Wand
0

Trevlig helg! 30/3-1/4

Idag ska jag och en vän sjunga och spela några låtar på skollunchen på den s.k "musikfredagen" som arrangörerna i skolan arrangerar 1-2 gånger i månaden. 
Ska även tala med en mor till en familj i England (utanför London t.o.m) där jag eventuellt ska få jobba i ett år! 

Ikväll så ska jag och en vän åka in till staden och äta och vara glada, jag ska fira friheten som 18-åring genom att dricka alkohol till maten, ska det vara så ska det vara… 

Resten av helgen blir lika lugn som vanligt, ska väl vara med Gaia och gå ut och gå lite och sådär.

Hur ser er helg ut?

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Momiji]
0

Gomorron!

Sitter här och känner mig halvblind. Igår pillade jag för mycket på mina glasögon så jag började få ont i det nya hålet, det är bara nån millimeter mellan glasögonen och ringen. Så idag bestämde jag mig för att ta på mig ett par gamla glasögon istället som inte går ner bakom örat(dom ser ut såhär fast blåa). Men nu ser jag ju inte ordentligt. Dagens i-lans problem Oskyldig

Annars ska jag nog spendera helgen hemma i lugn och ro, kanske far och hälsar på familjen ikväll. I övrigt blir det nog film hela helgen. Köpte en bärbar dvd-spelare igår som gick att göra regionsfri så jag ska njuta av mina serier som jag beställt från USA. Har examensuppgiften från tarotkursen att göra också, blev så glad när jag fick veta vad den gick ut på så ska göra den nu i helgen Glad

Håller tummarna för att samtalet går bra Wand Skrattande

[Vargöga]
0

Godmiddag.

Sitter och äter min lunch - mandelfisk.

I helgen blir det inte så mycket utan jag kommer att vara hemma hela lördagen. Kanske motionera om vädret tillåter. På söndag skall jag till Folkhälsan och bada med en grupp.

[Momiji]
0

Ja, nu var deklarationen inskickad. Just nu är jag glad att jag inte har något företag eller hus. Tycker det är nog svårt att deklarera som det är och var tvungen att fara hem till mamma och pappa igår får att förstå vad det stod på alla papper. Sålde av några fonder i sommras så det blev restskatt på dom. Tycker det borde stå på ett enklare sätt på pappprena, för på ena stället stod det 3000 kr och i slutändan stod det bara 1000 kr. Fick läsa om och om igen och sitta med miniräknaren. Tillslut fick vi ihop det, pengarna är inbetalda och deklarationen är inskickad. Nu är det ett helt år kvar till nästa gång

[Vargöga]
0

Jag kan inte heller deklarera. Det enda jag gör är att skriva under och hoppas på att det är rätt. Skrikandes

[Momiji]
1

Jo, hade jag också gjort om det inte var så nära att gå hem till mamma och pappa och be dom kolla Glad

Wand
0

Min lugna helg blir inte riktigt som planerat inser jag. Har satt över 2250 kronor till Malin som betalning för ett halsband hon gjort till mig + lagning till mitt nuvarande. Hon mailade tillbaka idag och förklarade att hon inte fått in pengar än, och så frågade hon om jag fört över till hennes bankgiro med nummer "blablabal". Gick in och kollade och jodå, rätt nummer hade jag skrivit in, men där hade jag fört över till ett plusgiro istället. 

Med andra ord; Jag är 2250 kronor fattigare och sålänge inte banken kan hjälpa mig att ordna tillbaka detta så kommer jag inte heller kunna få halsband eller lagning. Med en inkomst på 1000 kronor i månaden så känns det inte såååå superkul att bli av med en massa pengar på ett så litet misstag.

Så jäkla trött känner jag, fyf*n.

[Vargöga]
0

Usch, det låter inte så bra. Ring till banken på måndag och kolla om du kan få det hävt.

Idag sålde jag min kamera.

Wand
0

#7 Det ska jag! Jag ringde idag på deras dygnet runt-kundtjänst men då krävdes koder hit och en massa grejor så jag struntade i det. Har mailat och kommer ringa till banken här i stan' på måndag och se om det går att få tillbaka det. Tyvärr så är det för sent för att få överföringen hävt om den kommit in på ett befintligt konto eftersom att jag satte in hälften för 1½ vecka sedan ungefär och resten igår. Argh, blir så trött.

Wand
1

Idag är det första april, alltså är vi inne i det andra kvartalet i år. Jag gillar inte första april just för alla aprilskämt osv, men det är skönt att vi är inne i våren på riktigt nu(trots att man inte kan tro det med snön som faller utanför…). 

På torsdag kommer min pojkvän hit. Lycklig. Kyss