The Rings of Power
InbÀddat innehÄll kan anvÀnda tredjepartscookies och spÄrningsskript.
NĂ„gon mer som ser fram emot den kommande serien? đ
"NÀstan allt gÄr att anvÀnda till hÄret"
VÀrd för HÄr, TrÀning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare pÄ Sagan om ringen, HÀlsa, Goth, à terbruk & Musik
- Redigerat 2022-04-18 09:28 av TatsuOni

Har lite svĂ„rt att svara pĂ„ frĂ„gan. PĂ„ sĂ€tt och vis. Det ser onekligen snyggt ut. FrĂ„gan Ă€r om det finns en risk att man förstör Tolkiens vĂ€rldâŠ
#1 Jo jag Àr ocksÄ lite nervös över hur de kommer att göra det hela. Jag hoppas att de hÄller sig till sjÀlva "Tolkien-kÀnslan" eller vad man ska kalla det. Och inte Àr för inspirerade av t ex game of thrones. Men samtidigt sÄ gör det inte mig nÄgot om det blir vissa tillÀgg/förÀndringar, sÄ lÀnge det kÀnns som Tolkien.
Luddigt detta đ
Men Àven om jag försöker att hÄlla förvÀntningar lÄga, sÄ ser jag mycket fram emot att se den och hoppas att den blir riktigt bra!
"NÀstan allt gÄr att anvÀnda till hÄret"
VÀrd för HÄr, TrÀning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare pÄ Sagan om ringen, HÀlsa, Goth, à terbruk & Musik
Tyckte trailarna kĂ€ndes rĂ€tt intetsĂ€gande. Ser mer fram emot House of dragon. Kommer nog se denna vad det lider men inget jag kommer springa benen av mig för đ
"I'm too old for this shit."
Jag tÀnker inte se den. Filmerna om Bilbo och Trilogin om ringen Àr för mig det bÀsta av det bÀsta och jag nöjer mig med det.
/Maria
I dag samles millioner om ny Ringenes Herre-serie: SÄdan gik fantasy fra 'barnligt skrald' til allemandseje
LÀs mer hÀr:
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli Àldre.
Jag har sett 4 avsnitt nu och den Àr bra. Den Àr otroligt vackert filmad liksom de övriga.
Jag saknar dock musiken som var fantastisk i de övriga filmerna.
HÀr fÄr man en glimt att begynnelsernas begynnelse sÄ att sÀga.
/Maria
Ni som har sett den, hur Ă€r det med sjĂ€lva Tolkien-kĂ€nslan? Ăr den baserad pĂ„ nĂ„t han har skrivit eller sĂ„?
Himmel, jag kommer inte ens ihĂ„g att jag sett fyra avsnitt đČ
/Maria
#7 Vad jag vet sÄ fick de rÀttigheter endast till typ en halv sida av nÄt appendix sÄ de fick ju hitta pÄ en hel del. Tydligen var det saker som inte helt stÀmde överens med vad Tolkien skrev.
Den har blivit rÀtt utskÀlld för att storyn var tunn och saker inte stÀmde dÄ.
Personligen tyckte jag den var helt okej, glimtvis anade man stÀmningen frÄn filmerna till och med. Inget mÀsterverk men helt ok som sagt.
#9: Okej. DÄ Àr det inget för mig, jag vill ha Tolkiens berÀttelse, ingen annan. Jag gillar inte nÀr man gör film eller serie efter en eller flera böcker/bok och saker inte stÀmmer⊠Och sÄ Àr det vÀl det som kommer minnas i det hÀr fallet, jag kÀnner faktiskt ingen annan Àn mig sjÀlv som lÀst Sagan om Ringen-böckerna.
#10 Jag har lĂ€st böckerna, och jag gillar vĂ€rlden Tolkien byggde. Jag gillar att man bygger vidare pĂ„ universumet och om jag förstĂ„tt det rĂ€tt sĂ„ var det sĂ„ Tolkien tĂ€nkte ocksĂ„. Att andra skulle spinna vidare. Man behöver ju inte gilla allt för det men tycker inte det förminskar Tolkiens böcker heller. Fast det Ă€r lite skumt att inte manuset blev bĂ€ttre med tanke pĂ„ hur mycket pengar de hĂ€llde in i projektet men det Ă€r vĂ€l en annan diskussion đ
#10: Och jag har sjĂ€lvklart lĂ€st böckerna. đ