Astonstjärnan som halsband
Alla bör väl veta hur Arwens aftonstjärna ser ut, halsbandet hon ger till Aragorn?
Jag är ju, som kanske någon vet, en smyckesfjant, och då handsmidda, unika smycken. Jag har en tidvändare och dödsrelikernas märke som jag specialbeställt efter önskemål hos en smed, detta har sammanlagt gått på 3050 kronor.
Nu har jag haft kontakt med denna smed igen och bestämt mig för att även få aftonstjärnan gjord till mig. Det kommer gå på 2300 kronor.
Jag har dock lite problem med att komma fram till vilka stenar jag vill ha i smycket. T.ex så är dödsrelikerna-halsbandet i Harry Potter gjort med en röd sten, men jag valde en vit månsten. Och jag valde två egna citat på tidvändaren istället för vad som verkligen står där.
Därför känner jag inte ett tvång att det ska bli en exakt kopia, utan inspirerat men med egna små önskemål.
Har ni några idéer på stenar att ha i detta smycke? Rubiner, månstenar, kristaller? (diamanter är tyvärr liiite för dyrt………) Eller andra idéer att ha i det?
Har ni själva någon merch från Sagan om Ringen eller kanske någon annan bok/film som ni är stolta över? Visa gärna bilder!
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Är det en sån här du menar? http://www.squidoo.com/lotr-jewelry?utm_source=google&utm_medium=imgres&utm_campaign=framebuster
Qui dormit, non peccat
Mja, lade ju upp bild på den! 

#3 Såg inte det eftersom jag inte uppdaterade sidan innan jag postade 
Qui dormit, non peccat
Ah, förstod nästan det.
Men en sådan är det i alla fall!
En ljusblå månsten skulle vara snyggt. 
En gul citrin skulle vara snyggt 
#6 Mja, är väldigt kär i månstenar faktiskt, har ju som sagt det i mitt Dödsrelikerna-halsband, och det är superfint! Den är vit men skiftar i blå. Vackert.
#7 Ja, nu när du säger det så vore det hemskt fint!