Sagan om Ringen iFokus

Sagan om Ringen

Etikettoff-topic
Läst 2105 ggr
[Momiji]
0

Trevlig helg 23/3 - 25/3

Hejsan!

Nu är äntligen helgen här! Idag kommer morfars barn och barnbarn upp för att överraska honom. Ska rasta mosters hund först och sen ska jag se hans min då han får se dom sitta vid mamma och pappas köksbord. Kameran är redo och laddad för att filma reaktionen Skrattande

Ikväll blir det överraskningsfest för min kompis kompis. Hennes pappa dog precis innan hon fyllde år så vi har planerat om allting. Hon ska bli sminkad av en av mina gamla klasskompisar som jobbat som make-up artist i London, hon är utbildad på "Stockholm international make-up institute" och sen ska hon bli fotograferad. Sen ska vi bjuda henne på middag på thai-restaurangen här i stan och efter det ska vi till min kompis och dansa indiska danser.

På lördag är det full rulle, då blir jag 22 år och först ska jag till mamma och pappa och göra klart tårtorna innan släkten kommer. Sen blir det fika med dom på pappas sida(och dom som hinner komma från mammas sida) och efter det blir det den stora festen hos mormor och morfar Glad

Söndag ska jag ut och äta med kompisarna och sen kommer jag ligga död i sängen efter det. Men det är det värt!

Ha en trevlig helg!

[Vargöga]
0

Grattis i förskott. Skall också på kalas på lördag. Min äldsta tjej skall ha ett tjejparty.

Själv skall jag även vara på helgpermission och få sova hemma i min egen lägenhet och säng. Så skönt.

[Momiji]
0

Tackar :) det låter ju kul, och skönt att du får sova i din egen säng :)

[Vargöga]
0

Hemma … Äntligen!!!

Wand
1

Ja, nu är det… äntligen… helg! 

Ska väl spendera helgen ungefär som vanligt, med hund och längtan efter måndag. Nästa helg blir dock rejält angenäm då jag äntligen ska få träffa min pojkvän! Vi har inte setts sedan den 18:e november, så det är efterlängtat.

Ska senare gå ut och gå med Gaia och min vän Lisa, sedan ska jag väl inte hitta på så mycket mer. Sover nog tidigt, ungefär som vanligt det också.

Ha en trevlig helg! Skrattande

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Vargöga]
0

Första natten hemma och jag har inte fått någon ångest. Super!!!

Som vanligt så kändes det konstigt att vakna upp hemma hos mig. Inte van med detta. Tungan ute

Wand
0

Grattis, Emilia! Måste vara superskönt att få ligga i sin egen säng igen, även om det bara är över helgen. Skrattande

Idag har jag mailat halebop och annullerat min beställning av mobil + abonnemang. Hade beställt en Xperia P då jag nu är utan mobil, kände mig supernöjd med valet. Dock så fick jag idag nys om ett supererbjudande från Tele2 där man kan ringa till alla operatörer obegränsat, smsa obegränsat, mmsa obegränsat och gå ut på internet obegränsat med 10x snabbare hastighet än jag haft i 1 år på mitt nuvarande abonnemang, och allt detta inklusive telefon för en fast avgift på 349 kronor. 

Har haft halebop i hela mitt liv, provat telia och provat comviq men aldrig varit nöjd. Nu känner jag dock att det var ett bra val, kan ringa min pojkvän hur mycket jag vill!

Blev även en Xperia S istället för en P. Känns tråkigt, framförallt då min vän har en likadan (härmapa Oskyldig) men till det priset är det värt det känner jag. Dessutom orkar jag inte vänta i flera månader på en mobil… 

SÅ, kära medlemmar, nu fick ni läsa en väldigt lång och meningslös text om mitt mobilliv! Cool

[Vargöga]
0

Tack. Jo det är verkligen skönt att få sova i sin egen säng.

Nu är jag hos flickorna.

[Momiji]
0

Oj! Har varit på vippen att somna flera gånger under dagen. Har varit jättetrött. Fick allt jag önskat mig(pengar och hö Tungan ute) och lite till. Nu har kaninerna mat ett bra tag och jag kan leva loppan samtidigt om jag har så mycket pengar på räkningskontot att jag inte behöver sätta in nå mer på minst 3 månader. Fick även en medicin till kaninerna som jag kan ge hemma om dom blir dåliga i magen, sparar man några 1000-lappar där då jag inte behöver fara in till veterinären varje gång Éires mage krånglar(fick 30 doser) Glad

Nu ska jag nog ta en tidig kväll

[Momiji]
0

Idag är det år sedan jag gick med i iFokus, tänk vad fort tiden går!

Har fixat håret och sminket och om 3 timmar ska jag ut och äta med kompisarna Glad

Wand
0

Oj, ja, det lär vara ett år för mig med! Känns konstigt att man levt utan iFokus en gång i tiden. Förvånad

Har sedan igår sökt Au Pair-jobb, och jag har fått erbjudande med. I London. Min lycka är obeskrivlig, bara allt löser sig… åh…

[Momiji]
0

Grattis! Var faktiskt påväg att åka till Cork för 2 år sedan och jobba som Au-Pair. Dock kändes familjen lite för ostabil när jag hade pratat med dom ett tag. Ibland kunde dom höra av sig först 1 månad efter vi sagt att vi skulle prata(försökte ju själv kontakta dom under den tiden utan resultat). Så jag sa att jag inte kunde jobba hos dom då. Har dock börjat kolla lite på Au-Pair jobb på Irland igen. Måste ju bara lösa allt med kaninerna så jag får med dom i så fall Glad Hoppas det går att lösa allt för dig Skrattande

Wand
0

Åh, vad underbart! Irland är fantastiskt vackert, skulle hemskt gärna få jobb hos en familj där med. Problemet är bara att mitt hjärta vill ha England, så det är antingen England eller helt enkelt Sverige som det får bli. Bara jag kommer härifrån så är jag nöjd! 

Jag får se vad denna familj säger, hur fort de vill ha dit mig osv. Måste ju fixa hur jag ska göra med Gaia också, och så blir det lite småkämpigt att behöva flytta ännu längre ifrån min pojkvän än jag redan bor, suck…

[Momiji]
0

Jo, Irland är underbart. Funderade på att hoppa över att ta flyget hem och stanna kvar då jag var där Tungan ute

[Momiji]
0

Nu tar helgen slut för min del. Har varit ute och ätit med några kompisar. Fick Merci-choklad av Alex och hans familj(+ hans ena systers pojkvän), ett par jättefina gröna örhängen av Margot och av Kajsa fick jag en hel burk av mina favvis-kakor Glad

Nu tar jag och bäddar ner mig i sängen med en apelsinjuice och lyssnar på skivan med klassiska gitarrstycken som jag fick av min gamla gitarrlärare efter min sista lektion, gonatt Glad