Sagan om Ringen iFokus

Sagan om Ringen

Etikettläsning
Läst 1008 ggr
[Vargöga]
0

Bok 1 - kapitel 2

Ja, då är det en ny vecka och nästa del av boken skall läsas denna vecka.

Ni har till fredag på er att läsa detta kapitel och sen diskuterar vi den om det finns några frågor kring detta.

Skrattande

Wand
1

Denna vecka ska jag vara mer aktiv i kapiteltråden! Ska börja läsa andra kapitlet imorgon, har haft det så segt denna vecka. Cool

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Sessan1
0

**Ni har till fredag på er att läsa detta kapitel och sen diskuterar vi den om det finns några frågor kring detta.**

Måste man läsa ett kapitel för vaje vecka??

Jag läste böckerna för flera, flera år sedan.

MVH/

[Vargöga]
0

Denna bokgrupp som jag startat så är det tanken att vi skall läsa ett kapitel i veckan och sen diskutera med varandra. Så nya som kommer med kan hänga med och kanske får svar på sina frågor.

Wand
1

#2 Det är tanken, men du behöver ju inte hänga med i bokgruppen varje vecka om du inte vill. Som vi sade förra veckan så går det även bra att du t.ex läser boken i din egen takt men att du kanske skriver upp eventuella frågor som dyker upp och hänger med i diskussionen till helgen. Vi tar ett kapitel i veckan för att alla ska få en chans att hänga med! Glad

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Momiji]
0

Ska börja läsa idag Glad

[Momiji]
1

Blev en liten lögn där, på grund av olika omständigheter så blev det inte att läsa i förrgår. Läste däremot nästan hela kapitlet igår. Har bara 7 sidor kvar som jag ska läsa idag Glad

[Vargöga]
0

Jag har inte börjat. Oskyldig Har nämligen bara några få sidor kvar av en annan bok som jag vill läsa klar så det blir till ikväll jag börjar med kapitel 2.

[Momiji]
1

Ska läsa klart det nu Glad

[Momiji]
0

Detta kapitel kommer jag ihåg att jag tyckte var lite knepigt när jag läste boken förra gången. Allt prat om Gollum och Bilbo. Efter att ha läst Bilbo var det lättare att förstå. Tyckte det var intressant att läsa lite om vad Sauron höll på med under tiden han var "försvunnen" också.

Även Pippin har ju introducerats nu Glad

[Vargöga]
0

Jo det var mycket om detta i kaptilet. Jag vet inte om jag läste rätt men jag fick för mig att Gandalf höll i ringen men sen står det ju att han vägrade röra den. Måste ha varit trött när jag läste om detta. Obestämd