Filmmusiken
Vad tycker ni om musiken i filmerna? Vilken är eran favorit av "slutsångerna"? En del av skådespelarna har ju några stunder när dom sjunger, vilken av dom är eran favorit?
Jag älskar musiken till Sagan om Ringen, minns att du skrev att det är LOTR som fått dig att vilja bli filmkompositör, och jag håller med dig. Jag har alltid gillat klassisk musik och filmmusik, men Sagan om Ringen-musiken är helt fantastisk.
Grey Havens och Concerning Hobbits gillar jag bäst tror jag. 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Själv älskar jag musiken i filmerna, Howard Shore är ett musikaliskt geni enligt mig 
Av slutsångerna tycker jag bäst om att sjunga och lyssna på "Into the West" men "May it be" tycker jag bäst om att spela och skriva orkester/körarrangemang på.
Favoritsången från filmerna då skådespelarna sjunger är den då Merry och Pippin dansar på bordet i "The Return of the King" och sjunger "The Green Dragon"
Jo, så är det. Många skulle nog bli förvånade om dom visste vad jag har gjort i mina förberedelser för att en dag få komponera filmmusik 
ÄLSKAR ÄLSKAR ÄLSKAR musiken! Några jag tycker om mycket som ni inte nämnt är The ride of the Rohirrim, Gollum's Song, Last March of The Ents och hela Fellowship- och Gondor-temana (haha hur skriver man egentligen tema och schema i i bestämd pluralis?!).. Åh nu kom jag förresten på en favorit till, The Lighting of the Beacons!! Alltså känslan man får då med musiken och de Nya Zeeländska bergen som bakgrund..<3 Och så gillar jag Uruk-Hai-musiken vid Helm´s Deep! Och den mörka körsången i The bridge of Khazad-dûm är läcker! Nej, haha, jag kan fortsätta hur länge som helst, allt är så klockrent!
Miranda Ottos sång (i extended edition) tyckte jag har lite väl gäll i början men nu har jag vant mig och tycker den är rätt frän. Billy Boyds "Home is behind… osv." (som han tonsatte själv natten innan inspelning typ) är ju för härlig också.. Men när han sjunger tsm med Dom i den du la upp och Hey Ho To The Bottle I Go (extended) är ju också för härligt! Till och med Liv Tyler har ju en mysig liten sång i The houses of healing. Men den jag nynnar på mest för tillfället är faktiskt Aragorns kröningssång, den är kul eftersom texten är på Quenya.. 
Et Eärello Endorenna utúlien. Sinomë maruvan ar Hildinyar tenn' Ambar-metta!
Viggo är nog favoriten vad gäller sång, gillar när han nynnar på the Lay of Luthien i Migdewater Marshes också!
Sen gillar jag för tillfället också "Far over the misty mountains cold…" från trailern till the hobbit!
# 4
jag började författa ett dundrande instämmande men det blev jättelångt och snavade liksom över sig självt av iver och jag fick dåligt samvete för att jag försökte favorisera stycken/skivor. men JA! vad du sa.
jag upphör fan aldrig att bli blown away av såväl böcker som filmer som soundtrack. dios mío.
Hahahah.. Härligt! jag förstår precis vad du menar
<3
Jo justja… här kan ni njuta av hela symfonin. 
Åh så underbart, sitter här med gåshud 
Har njutit hela dagen till detta, helt sagolikt! Jag hoppas så INNERLIGT att jag får se Howard Shore live innan jag dör. Jag vill höra denna symfoni och njuta med hela kroppen.
Jag skulle gärna vilja träffan honom. Bara ta med gitarrerna, fiolen, basen och flöjterna och spela