Sagan om Ringen iFokus

Sagan om Ringen

Etikettoff-topic
Läst 950 ggr
[Vargöga]
0

Godmorgon 14:e mars

Nu har jag varit vaken i 2 timmar. Har bara en sak på agendan idag. Det är att träffa min KP på PRM idag och sen far jag hem till mig tills kvällen.

Skall träffa en som kan lotsa mig i var och hur och med vem jag skall träna simning med. Hoppas att han hittar något intressant åt mig.

[Momiji]
0

Gomorron!

Fick ett sånt där samtal igår som man inte vill ha. Har kallats på arbetsintervju 15 mil ifrån där jag bor, till ett ställe där inte ens bussen går. Dom började prata om att jag skulle börja söka boende redan innan jag kom till intervjuen. Jag vill verkligen inte göra det, men vet att jag får inga pengar om jag inte gör det. Känner mig spyfärdig. Ska gå till ett ställe här i stan som jag har sökt jobb hos och böna och be på mina bara knän att jag ska få jobbet där. Håll tummarna!

Ha en trevlig dag!

[Vargöga]
0

Håller tummarna för dig. Inte roligt att behöva fara 150 km bort för en intervju. Nä det låter inte vettigt.

[Momiji]
0

Kontoret för dom som jag vill jobba hos öppnar nu, ska skynda mig dit nu

[Vargöga]
0

Håller tummarna. Skrattande

Wand
0

Godmorgon, godmorgon! 

Håller tummarna för dig, Momiji. Det låter inte kul att behöva åka 15 mil för att gå på en intervju, och kanske inte så kul att flytta heller om du skulle få jobbet…

Själv sitter jag i skolan och har det supertrevligt. Vi har ledarskap, och jag bör väl egentligen jobba lite kanske, men det är ju inte så superlätt när man inte vet vart man ska börja. Ska skriva jämförelser mellan ungdomar i Ryssland och här i Sverige, samt likheter osv. Kan inte så mycket sådant, tyvärr. SÅ det känns lite segt, då det ska vara klart i slutet av lektionen. 

Är hungrig med, så längtar till lunchen. Tänk, vilken jäkla tur jag har som går i skolan, får gratis utbildning och gratis lunch varje dag. Även gratis bussresor till och från skolan. Vi i Sverige har det sannerligen riktigt bra.

Auf wiedersehen, som man säger på tyska!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Momiji]
0

Har nyss kommit hem. Kontoret öppnade 1 timme senare idag så jag gick till ICA och åt frukost(nybakta ostfrallor och laktosfri mjölkchoklad), berättade för dom hur det låg till och dom sa at dom håller på att lägga ihop scheman för att först se vilka som får ledigt så dom vet vars det behövs vikarier och sen ska dom prata med kunderna och sen kan dom sätta ut personal. Så det är ett tag bort. Känner inte för att fara på intervjun eller flytta för den delen. Lämna släkten och alla jag känner för att jobba i 3 månader, nä. Sen kommer jag ju inte att ha råd att behålla min lägenhet heller. 34 kvm precis brevid busstationen i centrala stan, hyran går på 2200 kr och elen koster 75 kr/månad. Tar 10-15 minuter att gå till mamma och pappa, mormor och morfar, farmor och farfar, moster och syrran. Tar 20 minuter att cykla eller ta buss till veterinären. Skulle jag flytta och sen flytta tillbaka skulle jag ju omöjlig få en lika bra lägenhet.

Funderar på hur jag ska göra. Mammas bihåleinflammation låter ganska lockande att få just nu.