Bok 1 - kapitel 1
Vi kan ju smygbörja denna aktivitet redan idag. Ni har alltså till fredag den 9:e mars på er att läsa första kaptilet. Ha gärna något papper och penna bredvid så ni kan anteckna om det är något som ni skulle vilja diskutera om.
God läsning allihopa. 
Tack och detsamma till dig! 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Tänkte bara fråga snabbt, visst inte är det prologen som vi ska läsa som första kapitlet, utan "En länge efterlängtad fest"?
Precis En länge efterlängtad fest. Prologen får man läsa om man vill om det hjälper en att förstå handlingen bättre. 
Perfekt, drog fram böckerna från ena boklådan nu, så ska börja läsa inatt 
Spännande. Jag tog mig mig första boken till avdelningen så jag har något att göra om dagarna. 
Låter som en bra sysselsättning, det!
Ska ta mig för att läsa min nya bok med början idag tror jag närmare bestämt, Vargbröder får vänta. 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Låter bra det. Jag själv kommer att varva mellan denna bok och sista boken i Hungerspelen. 
Hur går det för er? Har ni hunnit läsa något eller väntar ni till sista dagen?
Läste klart kapitlet i tisdags. Ska läsa igenom det igen idag 
Låter bra det. :)
Nu har ni bara dagen på er att läsa klart kapitlet. 
Själv råkade jag läsa för mycket. 
Hej.
Vad tyckte ni om det första kapitlet? Först hade jag svårt att hänga med i den gamla skrivsättet (har den gamla böckerna) men till slut kom jag in i handlingen bättre.
Det jag uppfattade på filmen var att Frodo genast skulle iväg och förstöra ringen men i boken väntade han så väldans många år. 
Jo, att börja komma in i det var ju lite klurigt(har också gamla översättningarna), fick läsa om några delar av kapitlet flera vändor. Jag gillar samspelet man får läsa om mellan Frodo och Merry i slutet av kapitlet 
Jo det håller jag med om. Den finns inte i filmen om jag missminner mig.
Nej, den delen är inte med tyvärr(iallafall inte i bio versionen, men kommer inte ihåg den från extended versionen heller)
Okej. Har inte den extended heller tror jag. 
Är det något annat som ni tänker på som fastnade när ni läste?
När läste ni klart kapitlet?
Går det för sakta eller för snabbt?
Läste klart det i tisdags. Tycker att det är en bra takt eftersom det är inte alltid man har tid över att läsa. Nu hade jag turen att jag hann läsa i början av veckan, kan tänka mig att det kan vara lite stressigt om man är upptagen under större delen av veckan och sen ska man hinna läsa mer än 1 kapitel inklämmt på fredag eftermiddag. Så jag tycker detta är lagomt 
Bra då låter vi det vara som det är.