Godmorgon 8:e mars
Idag var jag uppe redan halv 7 (finsk tid) och småstartade daen med en kopp te och en banan.
Idag skall jag på spirometri för att kolla upp min astma. Läkaren tycker att jag har en omvänd astma. Vanligen är det så att man har svårt att få ut luften medan jag har svårt att få in luften i lungorna.
Morrn morrn!
Lycka till hos läkaren Emilia, astma är ju inte nå kul.
Börjar känna mig piggare nu, så snart är jag nog helt frisk 
Ska nog hålla mig innomhus idag också. Blåsigt och kallt ute. Ska vara mulet hela dagen och snöa också
Inget kul väder att vara ute i.
Så, jag ska ta en bok och ligga nerbäddad i sängen och läsa. Som vanligt alltså då vädret inte tillåter att man är utomhus. Hade hoppas på sol och -3 grader ungefär. Men när det väl blir -3 idag så kommer det börja snöa. Då får man fly in i en bok 
Ha en trevlig dag allihopa!
Ja vid såna väder så är det skönt att krypa ner nånstans och läsa en bok eller så.
Tack.
Jo, det är ju mysigt att ligga och läsa då det är dåligt väder :) en höstdag då det regnar är ju perfekt för att läsa böcker
Nu har jag varit på spirometri vilket gav "gott" resultat men dessa tester visar ju bara på utandningen men jag har ju problem med inandningen så detta test gjorde ingen nytta. 
Godmorgon, godmorgon!
Vaknade vid 6 idag av Gaia som ville kissa, men har haft fullt upp med henne, hjälpa mamma inför Stockholmsresa, gå och handla och busa med Gaia på bakgården så har inte kunnat ta mig in tidigare. Hihi.
Nu är jag i alla fall hemma hos min mor, det känns superskönt då jag inte varit här sedan jul. Det är Gaias första vistelse här, och hon verkar trivas kanon! Känns lite tråkigt att vi måste hem på söndag redan…
Är ensam hemma med min lillasyster Malva, 13 år, och hon sitter i rummet bredvid och dunkar musik som en riktig tonåring.
Själv sitter jag här och klurar till bilder som jag kokade ihop under valpbuset.
Senare ska jag väl inte göra mycket alls, kanske vara en god dotter och städa lite åt min mor, göra mat till mig och min syster, tvätta och självfallet go crazy på gifyo, det har blivit ett beroende…
Ska fortsätta med läsning ikväll efter dagens alla sysslor, misstänker att det blir till att lägga sig tidigt. Det är sååå skönt att ha en såpass bra dygnsrytm som jag har nu! Klockan är 11:18 och jag har hunnit med så mycket redan.
Det känns bra i själen.
Så, efter en riktigt lång redogörelse om min dag så får jag väl säga grattis till dig och ditt… "påkryande", Momiji, och himla uselt EmiliaP med att ha problem med andningen. Bara vanlig astma är riktigt jobbigt, så jag kan tänka mig att det inte är så himla kul. Finns det någon medicin likt astmaspray eller så som funkar för att göra det bättre?
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?