Vilken karaktär vill du vara?
Om du fick välja en karaktär från alla böcker. Vem skulle du då vilja vara? Motivera gärna varför med 

Jag har en karaktär från Silmarillion som jag fascinerades så enormt av, men kan inte komma på namnet men ska läsa genom den igen (typ tredje gången) och återkommer 
Åh… jag skulle nog vilja vara Legolas då. Han är smidig på foten, en bra bågskytt och klarar sig undan faror galant. Han verkar inte heller ha någon större inre strid, som t.ex Aragorn med sina problem, och Frodo, och i stort sett de flesta egentligen? Haha! En väldigt lätt figur, som dessutom är välsignad med ett långt liv. Precis vad jag behöver.
#1 Väntar med spänning. 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

#2 Långt liv är att föredra, utan att glittra i solen och vara tvungen att dricka blod.

För min del är det nog Gandalf eller Glorfindel. Glorfindel spelar ingen stor roll i Ring-trilogin men han förekommer en del i Silmarillion
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Gimli, inget snack om saken. Lite, tvär och småsur = I like. Och samspelet mellan honom och Legolas.
Tom Bombadills mystiska gestalt fachinerar mig.
/Maria
Pippin, även om han är lite bortkollrad större delen av tiden har han sina smarta stunder 
Oj va svårt…. Vara en ent skulle vara ganska fascinerande 
Punkeldjuret med sin tjocka kropp men smidiga ben.
Jag skulle vilja vara Arwen.
Skulle inte vara fel att kunna förvandla sig till en Balrog, då kan man ju skrämma vettet ur sina fiender ;)
Titta gärna in på:
Felix Häljeskogs foton - Dayviews
Felix Häljeskog - 500px
Legolas :)
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
#11 Hahaha, fint tänkt. Du skulle nog inte ha några vänner dock. 
#13 jodå, vem skulle inte vilja va vän med en balrog som skyddar dom? ;D
Titta gärna in på:
Felix Häljeskogs foton - Dayviews
Felix Häljeskog - 500px
Har inte läst de två senare böckerna, men sett alla filmerna ;) Så Eowyn skulle jag vilja vara! :)

#11 hahahahaha
#0 Saruman, han är en mäktig och vis man, lyckas hålla sig till lags hos de flesta till en början fast han fulspelar. Men jag skulle göra något vettigare med min magi, mina tjänare och Isengård. Men framförallt skulle jag inte bråka med enterna!
Haha, man ska inte göra en ent arg, då kan man vara säker på att man har hela skogen som fiende!
Bra val! Jag ogillar Saruman i böckerna men älskar honom i filmerna, lite blandade känslor där.
Oj, glömde motivera varför! Jo, jag vill vara Eowyn för att hon är en krigarprinsessa som slåss bättre än de flesta män, och hon dödar den högste av de "svarta ryttarna" (Med hjälp av Merry såklart) :) I alla fall i filmen! :)
Ja jag skulle också vilja vara antingen Eowyn eller Arwen. Båda är starka och modiga kvinnor och de kämpar för det de tror på <3
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Arven för att hon gifter sig med Aragorn, i annat fall Eowyn. Hon är tuff.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Frodo, eller en Hob överhuvudtaget! Älskar dem, dem känns så lugna och snälla. Haha.
Rosa skulle jag vilja vara. Gifta sig med Sam och får massa barn. Leva lycklig i alla sina dagar.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast