Sagan om Ringen iFokus

Sagan om Ringen

Etikettfilmatiseringar-och-skådespelare
Läst 2378 ggr
Wand
1

The Hobbit - Vad tror ni?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Skapandet av den kommande filmen The Hobbit (filmatisering till boken med samma namn) är i full gång, och i slutet av 2012 släpps filmen på bio. 

Vad har ni för förväntningar av filmen? Ser ni fram emot filmsläppet? Finns det något ni verkligen hoppas på att det inte ska glömmas bort i filmskapandet, t.ex något citat, någon plats eller speciell händelse?

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

LaSadie
0

Jag ser sååååå fram emot att filmen kommer ut! Jag älskade de andra filmerna och ska bli skoj att se lite bakgrund till det hela. Man får ju reda på en del bakgrund i Silmarillion, men detta är ju nått helt annat (eller?).

Kommer många bra filmer 2012 känns det som *s*

[Momiji]
0

Ser verkligen fram emot den. Älskade boken och hoppas att filmen är lika bra Glad

Nennir
1

Den kommer bli grymt bra!

Det enda jag stör mej lite på är att Galadriel är med i filmen…

starhawk
0

#3: Är hon med? vad jag kommer ihåg så var dom ju inte i närheten av Lorien eller är hon med vid det stora slaget vid berget?

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Nennir
0

Hon ska vara i Vattnadal när hobittarna kommer. Varför? Hon är ju inte ens med i boken! Rynkar på näsan

Kolla på länken här nere vid ungefär 07:56.

http://www.youtube.com/watch?v=8C3tZwUb6Ec&feature=related

starhawk
1

#5: Nej jag har inget minne av att hon var med i boken

Sarumans slutkommentar gillar jag

Nennir
0

Hon är ju inte med i boken, så varför är hon ens med i filmen? Usch. Aja, förutom det verkar resten av filmen bli helt awesome :D

Första gången jag såg den höll jag att göra på mej. Saruman är läskig :P

starhawk
0

Om man ser det hela utifrån så att säga så är det ju rimligt att hon var på besök, Elrond är ju hennes brorsa, men förekommer hon inte i bokens så är det ju bara Fel, fel, fel

[trumman]
1

Fel ja? Det är bara förnamnet på den här produktionen.

Se bara på hur de förvanskat den store kungen under berget Thorin till ngn slags vältrimmad, lång, hunk för att appelera till det (redan lilla) kvinnliga åskådarantalet.

De flesta av hans nobla dvärgar har dessutom blivit urvattnade till en bunt funny side-kicks som fjantar sig och mer ser ut som skamrakade leprechauns än riktiga dvärgar.

Fruktansvärt.

Det var illa nog när de gjorde Gimli till en slafsande, rapande, skotsktalande idiot i trilogin.

Jag, som dvärgfantast, är fruktansvärt besviken och kommer nog INTE se Hobbiten.

Fimbrethil
1

#1 Dock har de ju bara filmrättigheterna till The hobbit, så de får väl inte ta med grejer från Silmarillion som inte är med där?

#8 vänta, skulle Elrond vara Galadriels bror?! Förvånad hon är väl ändå hans typ svärmor, Celebrians mamma och därmed Arwens mormor!

Åh vad jag längtar! Gillar musiken i trailern, känns som att den får ett eget dvärg-influerat sound som ändå passar ihop med ringen-trilogin! Hoppas såklart att de inte förlöjligat dvärgarna för mycket men jag kan ha överseende med det till viss del eftersom humor är viktigt i film och det är ju bra om andra också uppskattar den och får upp ögonen för Tolkiens värld.

Är inte så förtjust i 3D men det gör inte så mycket för det går ju att se i vanlig 2D också om man vill. Hoppas att det faktum att de filmar i 48 "frames" per sekund istället för 24 ser bra ut och inte tar bort filmkänslan och få det att se sådär dokusåpaaktigt ut bara.

LaSadie
0

#10 Menade mer bakgrunden till själva triologin… inte att den ska vara med i The Hobbit.

Fimbrethil
0

#11 ja, okej, jag förstår :) hoppas också det blir mkt sånt!

starhawk
0

#10: Där mindes jag fel! Elrond är inte Galadriels bror dock har han ett syskon, en tvillingbror

Lätt att virra bort sig där, Silmarillion är en mastig volym, har bara läst den en gång, kanske dags för en ny genomläsning

Exxozzie
0

Är det inte i den som Persbrandt ska vara med? Det tycker jag är lite roligt.

Har dock inte läst boken, så jag vet inte vad jag ska förvänta mig riktigt.

Fimbrethil
0

#14 Jo, det stämmer! haha! Skrattandehoppade högt när jag hörde det första gången, han hör inte till mina favoriter. Men nu har jag vänjt mig något vid tanken, och måste medge att han faktiskt ser lite björn-lik ut haha (han spelar Beorn, en man som kan förvandla sig till en stor björn).. Lite orolig för hans engelska bara, hoppas det inte blir svengelska av det hela.. Sen är det lite tråkigt att det är någon som man känner igen så väl. Men för resten av världen passar det ju jättebra att de fiskat fram en svensk som ingen sett förut.. Obestämd

Wand
0

Jag är rätt nöjd över att det är Persbrandt som spelar Beorn, han är ju en sådan där filur som passar till sådana roller, haha. Skrattande

Sedan tror jag inte heller att han skulle få rollen om hans engelska var urkass, så vi får väl bara hoppas att amerikanerna kan höra vad som är bra och dåligt…

[Momiji]
0

# 14 Det var något nytt. Ska bli kul att se hur Persbrandt kommer att spela rollen Glad

[Vargöga]
0

Jag ser också framemot denna film. Gillar triologin så jag tror att denna blir minst lika bra.

[Momiji]
0

Är dock lite förvirrad nu. Varför gör dom den i 2 delar? Någon som vet?

[Vargöga]
1

#19 Kanske för att filmbolaget vill mjölka ut så mycket pengar som möjligt. Flört

Wand
0

#19 Det brukar vara lite olika. Oftast vill de ju såklart tjäna lite extra pengar. 2 premiärer istället för 1 = dubbelt med cash! Att sälja två filmer som man måste ha för att kunna se helheten istället för 1 = dubbelt med cash! 

Sedan brukar de också kunna vilja ha med så mycket detaljer som möjligt, och gör man då filmen i 2 delar så får man plats med mycket mer än om man gör en.

Det var ju det de gjorde med Harry Potter och Dödsrelikerna, fast de missade mycket relevant ändå, så jag blev djupt besviken…

[Momiji]
0

Får hoppas att dom är väldigt noga med detaljerna då så att det blir dom som fyller ut tiden under dom 2 filmerna och inte för mycket ändringar som dom satt in bara för att fylla ut tiden

Fimbrethil
0

Bilbo är ju en ganska lättsam bok som riktar sig till barn så för att ge berättelsen mer tyngd kommer de att plocka in saker från de många appendixen i Härskarringen (som de ju också har filmrättigheter till) som utspelar sig parallellt med händelserna i Bilbo även om de inte nämns där, till exempel lär vi få se Vita Rådet och Gandalf driva ut The Necromancer (Sauron) från Dol Guldur. Sen kommer de sannolikt också lägga tid på att överbrygga gapet mellan Bilbo och Sagan om Ringen så att de passar ihop bra.

Skrattande

starhawk
0

#23: tvivlar på det, Bilbo är för övrigt inte så liten, det händer en hel del, vägen dom tar till Ensamma berget går ju knappast rakt och allt avslutas med ett rejält slag, fast i och för sig, Galadriel ryktas ju vara med, det är hon inte i boken

Fimbrethil
0

#24 jag har hört och läst det på många ställen! Cate Blanchett är som du säger med redan i trailern och man får se Gandalf gå ner på ett ställe som ser ut att föreställa Dol Guldur. Benedict Cumberbatch heter han som ska göra rösten till The Necromancer (och Smaug). Och Christopher Lee sak ju vara med och spela Saruman då han fortfarnade var god, alltså kommer vita rådet vara med. Och PJ själv säger i den nån av sina production videos att de vill att The Hobbit - there and back again ska leda in till och passa med The Fellowship.