Sagan om Ringen iFokus

Sagan om Ringen

Etikettoff-topic
Läst 1196 ggr
Wand
0

Godmorgon 6:e mars

Idag är det den sjätte mars, och jag ska ha en trevlig dag förhoppningsvis! 
Är hundvakt åt en tik vid namn Mario, hon är lite lynnig och jag måste passa hon och Gaia hela tiden då Gaia är lite för på för Marios del…

Ska ta med en vän ut och så ska vi ta med vovvarna, sedan ska vi släppa dem i skogen, fika och ha det skönt. Så det blir nog en härlig dag.

Önskar er en riktigt bra tisdag!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Momiji]
0

Gomorron, om vi nu ska kalla det för god.

Har feber och snoret rinner. Så tar tag i det på en gång och försökte sova extra länge nu på morgonen. Sängbordet är förberett med näsdukar, kortisonnässpray och alvedon.

Men nu ligger jag i soffan och lyssnar på Orianthi. Funderar på varför jag bara har lagt in ena skivan i datorn då jag har båda. Den första skivan ligger ju bara 3 meter härifrån. Nä, nu får jag ta och se till att fixa detta.
Så, nu håller jag på att lägga in den i datorn. Men det blev inte bara 3 meter att gå, för då jag kom till cd-stället var inte den skivan jag redan satt in i datorn där så jag hann få panik. Sen insåg jag att jag hade lyssnat på den när jag lånade bilen sist och att den låg på förvaringslådan i hallen, så jag fick gå och hämta den. Men nu är det klart.

Gav kaninerna morötter nu också, köpte det åt dom igår. Fick nästan en skrattattak. Ni vet, i Sagan om ringen-filmen, när Frodo och Sam är på fältet och så kommer Merry och Pippin och springer på dom. Efter att dom har sprungit och ramlat ner för kullen dom är på så säger ju Merry "I think I've broken something" och så håller han upp en bruten morot. Moroten jag gav till Momiji såg precis likadan ut när jag hade brytit av den för att lägga ner den i matskålen Skrattande

Nåja, ha en trevlig dag, ska försöka se till att bli frisk nu

Wand
0

#1 Usch och fy, du får krya på dig! Tråkigt med sjukdom såhär på vårkanten(och överhuvudtaget, såklart). 

Hahaha, den scenen i Sagan om Ringen älskar jag. Kan förstå att du skrattade! Cool

[Momiji]
0

Nja, här är det än länge kvar till våren. For iväg och handlade mat eftersom jag insåg att mitt kök var hyfsat tomt och det är fortfarande för kallt för att vara utan mössa, halsduk och vantar. Självklart tar jag inte på mig allt det själv, så jag har ju bara mig själv att skylla då jag blir sjuk Tungan ute

Ja, kommer ihåg när jag såg den på bio. Man blev lite orolig att han menade benet eller armen innan han drog fram moroten, då fick man sig ett gott skratt Glad

Wand
0

#3 Jo justja, du bor väl längre upp än mig, stackare… här har faktiskt våren kommit ikapp hyfsat bra! Bara asfaltsvägar och som kallast -1 grader, så det är haj! 

Men ja, själv är jag också lite dålig på att klä på mig när det är kallt, höhhöhö…

Hahaha ja precis! Skrattande

[Momiji]
0

Jo, har bara 3 timmar med bil för att komma till Finland Glad Tog länge för mig att förstå varför folk kallade mars för en vårmånad, här är ju snön kvar till mitten/slutet av april, ibland även maj.

Hela den scenen är ju underbar. Min favoritdel i hela den filmen är:

"Sam: Trust a Brandybuck and a Took.
Merry: What? That was just a detour, a shortcut.
Sam: Shortcut to what?
Pippin: Mushrooms!"

Wand
0

Hahaha, jag kan förstå det! Skrattande Det är ju inte lätt att förstå när det är så olika beroende på vart man bor… förra året snöade det inpå slutet av maj här faktiskt, men i vanliga fall börjar det smälta bort och bli vår i mars, så vi har det rätt skönt. 

Det får mig att tänka på Vargbröder (ett gäng böcker som jag älskar), när Torak, som är huvudkaraktär, säger att han tills första våren aldrig sett ett nyfött barn, och han kunde inte förstå varför de inte kunde gå eller prata… haha… inte så lätt att veta om man aldrig sett ett liksom. Cool

Älskar Merry och Pippin. Små galenpannor. Kyss

[Momiji]
0

Jo, kommer ihåg när jag, syrran och mormor for till Cypern då vi var små och det var mörkt på kvällen fast det var sommar. Förstod inte varför. Här går ju inte solen ner under sommaren så jag trodde att det var ljust dygnet om överallt på sommaren Tungan ute Men jag hade ju aldrig varit med om en mörk sommarnatt tidigare så.

Ohja! Hade ju inte hunnit så långt i boken att jag hade koll på vilka dom var när filmen kom ut. Men efter den scenen och när dom snodde det stora drakfyverkeriet har jag inte kunnat göra annat än att älska deras påhitt(speciellt Pippins) Glad

Wand
0

Haha, ja, det är inte lätt! Skrattande

Blev ingen skogspromenad med hundarna idag, då min vän skulle ha kommit för nästan 3 timmar sedan men ännu inte har varken hört av sig eller kommit. Bah.
Har haft massor av hundbråk också, och ägaren till den besökande hunden kommer hem på fredag. Känns inte helt okej. Hela mitt lov kommer gå åt till att sitta med näsan åt hennes håll och se till att hon inte skadar min lilla tös. Obestämd

[Vargöga]
0

Oj den här tråden har jag missat totalt. Godmorgon, godmiddag och godkväll då. Skrattande

Idag har det hänt massor så jag har en hel del tankar att sortera och fundera igenom.

[Momiji]
0

Sitter nu i mormors mjukisbyxor, syrrans fästmans sockar(som jag snodde i höstas) och en stickad kofta som jag bara behövde betala 20% av orginalpriset på. Funderar på om man kanske skulle ta på sig pjamas istället för detta ser ganska mysko ut Tungan ute

Nu bosätter jag mig framför tv:n Glad