Annons:
Etikettläsning
Läst 3675 ggr
Katstad
2015-01-12 20:15

Tatuering!

Hej allihopa!

Kan inte riktigt förstå att jag inte insett att denna sidan finns, jag som är tokig i alla SoR och Hobbit!! 😂 Kan ju bidra med en bild som visar hur pass tokig jag är 😊

Skrivet på alviska ifrån första Sagan om Ringen filmen, scenen där Gandalf och Frodo pratar om Bilbo,  Gollum och Ringen, vem som förtjänar att leva och dö. Där säger Gandalf: "All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

En oerhört mäktig scen och ett oerhört mäktigt citat tycker jag! Åh, tror jag måste kila iväg och kika på den filmen nu 😞

Annons:
lekandur
2015-01-12 21:21
#1

Åh gud vad avundsjuk jag är!! 😞
Jag har en tatuering bokad som också är sagan om ringen inspirerad, eller det är ett citat från Gandalf!

Vilken är din favorit film :D ?

Where you invest your love
you invest your life 

Katstad
2015-01-13 13:45
#2

Åh, vilket citat är det?? Och var ska du ha det? 😃

Den frågan är alltid lika svår! Måste nog vara första eller Sagan om de två tornen! Eller… ? 😞

Jag letar febrilt efter en ny sagan om ringen tatuering att göra! Jag har fallit för texten som står runt härskarringen men vet inte riktigt vart jag ska placera den.. eller om jag ska sätta Gondors vita träd på armen.. Eller odödlighetssmycket Aragorn får av Arwen.. 😊

lekandur
2015-01-13 13:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

"I will not say do not weep, for not all tears are an evil" ska jag tatuera in som ska stå för dom fina människorna jag förlorat.
Sen hade jag tänkt att eventuellt tatuera in en version av den här bilden runt min handled 😍

Where you invest your love
you invest your life 

Katstad
2015-01-13 14:08
#4

Nämen Gud så fint! Man blir ju inte alls sugen på flera tatueringar eller så… 😊

lekandur
2015-01-13 14:14
#5

Eller hur, man blir ju helt fängslad av allt fint man vill pränta in i huden! 😍

Where you invest your love
you invest your life 

Calcifer
2015-01-16 20:46
#6

Jag ska tatuera in Gondors träd, samt ringen, och några av mina favoritquotes på ryggen så fort jag får råd och har gått ner till målvikten. Men det är verkligen… alltså, jag måste ha Sagan om Ringen tatueringar.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Katstad
2015-01-21 17:41
#7

#6 Jag känner också så! Mer Sagan om Ringen tatueringar åt folket!!😃

Jag skulle vilja ha Gondors träd på foten, med de 7 stjärnorna över. Sedan hade jag velat ha texten som står på Ringen runt handleden som ett armband, men är rädd att det kommer bli smått och liksom flyta ihop 😊

Feanor
2015-01-21 21:30
#8

OM jag skulle tatuera mig någon gång så skulle Star of Fëanor mellan skulderbladen kännas riktigt nice…  :-)

” … In that hour the voice of Fëanor grew so great and so potent that even the herald of the Valar bowed before him as one full-answered, and departed.”

― J.R.R. TolkienThe Silmarillion

lekandur
2015-01-22 11:30
#9

Vilka bra idéer ni har! kommer bli supersnyggt om det blir tatueringar av det.
#6 jag tror inte att det kommer flyta ihop så länge tatueraren inte kör för djupt 🙂

Where you invest your love
you invest your life 

Upp till toppen
Annons: