Annons:
Etikettfilmatiseringar-och-skådespelare
Läst 4478 ggr
Calcifer
2014-12-09 01:05

Sista The Hobbit.

I morgon tar en resa slut. En resa som började för 19 år sedan. 

När jag var 7 läste jag the Hobbit och var fast. När jag var 10 läste jag Sagan om Ringen. Såg Konungens återkomst 10 gånger på bio, hade hela mitt rum fyllt med så många SoR postrar att man bokstavligen inte såg vilken färg jag hade på väggarna. Det har varit en resa av glädje, sorg, skratt, gråt, och stolthet. När jag mådde som sämst som barn läste jag böckerna och låtsades att jag var där, jag var en alv, jag var en dvärg, jag var en VÄN, för jag hade inga egna vänner. Och i morgon natt tar det slut. Denna långa resa. Vet inte ens vart man ska börja för att förklara sina känslor inför det.

Känns galet.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Calcifer
2014-12-10 04:16
#1

Jag har precis sett den, och älskade den.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

felle-j
2014-12-14 22:58
#2

Det var en bra film tycker jag, men älskade den inte riktigt. Kanske bara behöver se den igen då det kändes som om jag inte riktigt fick njuta av den ordentlig. Men jag är ganska säker på att jag tycker att första The Hobbit-filmen är bäst av alla tre.

lekandur
2014-12-27 14:19
#3

Jag såg den på premiären men tyckte att allt gick för snabbt. Hade önskat att filmen var längre.
Som felle-j säger så fick man inte riktigt njuta av den. Men helt klart en favorit film !😃

Where you invest your love
you invest your life 

Calcifer
2014-12-27 15:01
#4

Ska se den för en tredje gång ikväll eller i morgon. Förmodligen i morgon. Bara måste. En så underbar film.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

lekandur
2014-12-30 13:12
#5

Den är verkligen en väldigt bra film. MEN..

Hur ställer ni er mot grafiken. Man förstår ju att det är en hel del greenscreen men jag tycker nästan att den känns lite väl datorgjord vid vissa tillfällen.
Tycker att Sagan om ringen trilogin hade en helt amazing grafik med lagomt mycket effekter.
Det är ju en väldig tidsskillnad mellan filmerna men när dom gjorde det så bra under de första tre filmerna så önskar jag personligen att dom skulle ha haft mer av den prägeln.
Är det något som ni har reflekterat över?

Where you invest your love
you invest your life 

felle-j
2014-12-30 13:49
#6

#5 Jo jag har också tänkt lite på det, att grafiken känns lite väl datorgjord ibland. Håller med där.

Annons:
Calcifer
2014-12-30 14:57
#7

Jag tror att man vet att man KAN göra mer, och gör därför det. Hade Sagan om Ringen spelats in idag hade det säkert funnits samma känsla där. Om det görs en remake om säg 20 år lär den känslan vara extremt mycket starkare för man kan göra mer då.

Men jag håller med om att det inte riktigt är samma "verklighetskänsla" över Hobbit filmerna. SoR tycker jag att man nästan kan luras att allt är på riktigt, filmat alltid på plats, aldrig green screen, etc, även om de såklart använde det då också.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

lekandur
2015-01-02 14:34
#8

Ja, precis. Man vet att man KAN. Men bara för att man kan tycker jag inte att man måste.. 😂 Hahaha nej men vi får hoppas att remaken om 20 år kommer bli minst lika episk som de filmerna som vi är vana vid.

Where you invest your love
you invest your life 

Calcifer
2015-01-02 17:30
#9

Nej jag håller med om att man absolut inte "måste", men det blir nog lite att det kliar i fingrarna. Peter Jackson hade säkert scener han hade älskat att göra i SoR men kunde inte för tekniken hade inte hunnit ikapp - nu har den det, så han slår till. Det är på gott och ont. Jag förstår varför, men tycker som ni inte alltid att det passade in.

Får inte komma någon remake, ingen annan kan vara Aragorn eller Gandalf. Eller Frodo eller Sam eller någon annan för den delen. Då får de göra en uppföljare, "Brödraskapet på ålderdomshemmet" eller nåt så alla kan ha rullator och sitta och hosta i en stol. För de måste fan ha samma skådisar annars vägrar jag. ;P


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

lekandur
2015-01-02 18:52
#10

Eller hur, det är helt otänkbart att det finns en chans att dom kommer göra en remake. Även om det är om 20, 30 eller 40 år så tänker jag sitta på första raden och vara filmens största kritiker.

Det är en kittlande känsla att inte riktigt veta, kanske kommer det slå vår generations trilogi med hästlängder 😎

Jag är öppen för förslag (men först om 30 år!)

Where you invest your love
you invest your life 

Calcifer
2015-01-02 19:00
#11

Näe, no remake for me. Då måste det bli en uppföljare där alla är gamla (utom Legolas då) och har rullator och sitter i rullstol och typ stickar tjocktröjor eller nåt åt sina barnbarn. Gör de en remake får de höra från min advokat! (Som jag inte har än, men jag planerar att gifta mig med en rik kändis så då har jag väl det om 30 år.)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

lekandur
2015-01-02 19:09
#12

hahaah 😃

Where you invest your love
you invest your life 

Calcifer
2015-01-02 19:12
#13

Och om det inte händer tänker jag sitta 56 år gammal i biosalongen och högljutt klaga på allt de gjort fel sedan förra filmen, hur "high tech" den än är. När jag blir gammal ska jag bli en kärring som inte ger efter och är svag utan som är outspoken och lite punkig. :P


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
lekandur
2015-01-02 19:27
#14

Ja, precis så jag menar att jag också ska vara :D

Where you invest your love
you invest your life 

Calcifer
2015-01-02 19:29
#15

Vi får sitta i samma biograf och klaga högljutt på allt skit tills de ber oss att gå därifrån. xD


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Dark-lord]
2015-07-19 17:19
#16

Jag tycker inte om någon av Hobbit-filmerna, gillar iofs inte boken heller. Ren fanservide är allt filmerna är, med kass CGI och massa cameos bara för att göra folk glada. Tillskillnad från mästerverken som är Sagan om Ringen.

Upp till toppen
Annons: