Annons:
Etikettallmänt
Läst 826 ggr
:holmgreen:
2013-07-08 18:51

Första mötet med LOtR?

Berätta gärna lite om första gången ni läste böckerna eller såg filmerna. Vad tyckte ni? Vad var första tanken? Hur gamla var ni?

Kan vara lite kul att ta del av andras upplevelser.

Har en kompis som vägrade se filmerna. Men tvingade henne, och hon var fast efter första scenen. Under hela filmerna satt hon heeelt tyst och fokuserade på vad som hände. Hon brukar själv säga att det var som om hon fick en uppenbarelse haha.

Så berätta nu! :)


Annons:
fairyautumn
2013-07-13 19:03
#1

Jag var åtta och såg filmerna när vi lånat de av en kompis. Jag var fast. Mamma sa att Aragorn var jättesnygg och att jag skulle leta efter han, så såg jag Legolas och var fast besluten om att det var han.. Hehe.. Men jag tyckte de var superbra och så fort de gick på tv så skrek jag typ "VI MÅSTE TITTA NUUUUU!!!!!", trots att de slutade efter midnatt.. Jag fick nästan mina föräldrar att tröttna på filmerna :P Men det gjorde aldrig jag och har inte gjort än. Har börjat på första boken, men kom ingen vart och ska börja igen.

//doge

Calcifer
2013-07-26 16:33
#2

Jag läste The Hobbit när jag var 7-8 år, minns inte helt. De andra tre läste jag när jag var 10. Sedan såg jag alla filmerna på bio.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: