Annons:
Etikettmat
Läst 2115 ggr
ThreeStars
5/6/13, 7:07 PM

Era midgårdsinspirerade recept! (snälla bidra!)

Detta skrev jag på min LotR-facebooksida:

_**"I have an idea.

I want YOU to send me your Middle Earth-inspired dish(es?). It could be chicken a la Hobbiton, or maybe veggie-soup from Bree?

I will then put all the recipes in a pdf-file to make a free e-book for every LotR-fan!

So! Send us your recipes with pictures in a message, and hopefully we'll have an e-book with Middle Earth food! :D

(Don't forget to mark the message with "ME-food". Also write your name/url to your twitter, tumblr etc if you want ppl to know that YOU have made it!**_

** -Galadriel (who will contribute with lembas!)"**

Så: jag efterlyser era midgårdsinspirerade recept till en LotR-recept-e-bok som kommer bli tillgänglig för alla! :D

Jag själv kommer bidra med 2 st lembas recept, men hoppas på att få in mer. (det kan vara vad som helst som har en liten Tolkien-twist på det ;) )

Har du ett recept? Skriv då ner det (helst på engelska, annars måste jag översätta det) med några fina bilder och skicka det till mig i ett word-dokument (bör ej vara mer än en sida i typsnitt 12)! :)

Bifoga också namn/url:s till twitter, tumblr etc så vi vet vem som gjort det! :D

Ser fram emot ditt bidrag :D

Annons:
jossa5
5/6/13, 7:09 PM
#1

Vilken rolig ide! Är inte något jättestort fan av LoTR, så kan inte bidra med något eget dock. Men jag hoppas du får in många recept! :D

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

ThreeStars
5/6/13, 7:18 PM
#2

#1 tack! :D Jag hoppas det blir lyckat! ;)

[GerbilLooover]
5/6/13, 7:27 PM
#3

Vad roligt! Verkar spännande, fast själv är jag inte så förtjust i att baka och så, och har typ ingen fantasi :P Men hoppas du får in flera bra recept! :)

Krille12
5/6/13, 7:28 PM
#4

Medarbetare på Vetenskap.

ThreeStars
5/6/13, 8:10 PM
#5

#3 Det behöver inte vara rakning, det kan vara vad som helst som är ätbart och till och med drickbart! Det kan vara en Lórien-inspirerad sallad eller kanske hemmagjort Erebor-te! ;) *kommer själv på massa saker nu*

#4 ett av de jag har liknar det väldigt mycket, så jag tar nog inte med det (om inte recept-författaren insisterar) :)

[Momiji]
5/9/13, 5:46 PM
#6

Låter jättekul 🙂

Ska se om jag kan komma på något

Annons:
Yolle
6/1/13, 5:31 PM
#7

lagar ju väldigt mkt vikinga och medeltida rätter, så kan nog kombinera ihop något smaskigt ^^

Det blir inte lättare, men DU blir bättre.

Blodfot
9/23/13, 9:15 PM
#8

puttar upp denna och ska se om jag inte kommer på något!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Upp till toppen
Annons: