Annons:
Etikettfilmatiseringar-och-skådespelare
Läst 1928 ggr
[Momiji]
2012-03-01 09:42

Favoritfilm

Vilken av dom 3 filmerna tycker ni bäst om?
Fellowship of the ring, The two towers eller Return of the king?

Annons:
[Momiji]
2012-03-01 09:43
#1

Själv tycker jag bäst om The two towers Glad

[Vargöga]
2012-03-01 15:43
#2

Jag skulle vilja säga att ettan är bäst för jag gillar när dom förbereder sig inför resan och dess mål och att vi för följa med i det som händer.

Wand
2012-03-01 19:53
#3

Det är sååå hemskt olika för mig, beroende på hur man ser på det. 

Ska jag rösta på hela filmernas innehåll så tror jag nog att jag tycker bäst om Fellowship, jag tycker att det händer mest där som inte bara är krig utan faktiskt har med ringens brödraskap att göra liksom.

Men ska jag gå efter magkänslan så är Return of the King den solklara vinnaren, detta är helt enkelt för att känslan jag får då de står där och krigar in i sista svettdroppen i väntan på att Frodo ska lyckas slänga ringen i elden, och sedan ser hur tornet störtar och verkligen förstår att "nu är det över", och känslan jag får i magen då jag ser Gandalfs ansiktsuttryck då han ser att domedagsberget exploderar, och sedan känslan jag får då Frodo vaknar upp och inser att han lever, att han klarat den till synes omöjliga uppgiften och att han är omringad av sina älskade vänner igen… det är helt obeskrivligt.

Får så blandade känslor av den filmen. Man spänner sig så mycket genom hela filmen, trots att jag sett den säkert 50 gånger så är jag lika nervös varje gång, hjärtat rusar och när de äntligen slängt ner ringen till sitt öde, då släpper spänningarna i kroppen och oron, och man blir så lättad att man brister i gråt av lycka.

Jag har gråtit till två filmer i hela mitt liv, och Return of the King är en utav dessa två. Gråter nästan bara vid tanken på just dessa ögonblick just nu också. Skäms

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Momiji]
2012-03-01 20:07
#4

Tycker om scenerna då Merry och Pippin är inne i Fangorn-skogen och slaget vid Helm's Deep. Har i vanliga fall problem att koncentrera mig på filmer men just under dessa scener sitter jag och är helt inne i filmen, skulle nog inte ens märka om telefonen ringer Tungan ute

starhawk
2012-03-02 08:52
#5

Av nån anledning har jag fastnat för dom två tornen, dvs. film två. Det är slaget vid Helms klyfta och Enternas anfall på Isengård som lockar

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

[GerbilLooover]
2013-03-04 20:00
#6

Svårt för mig, men ettan är liiiite bättre än dom andra för då är Pippin med i nästan varje scen 😉

Annons:
[nathalie44]
2013-03-04 20:05
#7

jag gillar mest 3an för då är Gollum med jätte mycket men jag gillar inte slutet HAN DÖR JU!

Upp till toppen
Annons: