Annons:
Etikettövriga-skriftliga-verk
Läst 1808 ggr
Wand
2011-12-17 23:22

Bästa boken?

Vilka utav Tolkiens övriga böcker har ni läst? Vilken tycker ni är bäst, och vilken är tvärtom, sämst? Varför?

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Annons:
Frida
2012-01-02 10:09
#1

Bilbo är helt klart den bästa för den är lättsam att läsa och väldigt rolig. Silmarillion började jag läsa men sen tog det tvärstopp och jag lyckades verkligen inte fortsätta. Den är så långrandig och tråkig så det är den enda bok jag hittills påbörjat som jag aldrig avslutat.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

LaSadie
2012-01-02 11:56
#2

Silmarillion är ju bäst Skrattande Jag vet inte varför jag riktigt tycker det. Kanske mitt intresse för att veta bakgrunden till mycket, har ett stort intresse för historia.

starhawk
2012-01-02 13:51
#3

För min del är det Ringen-trilogin, Silmarillion är ju ett stort epos men den blir lite opersonlig liksom. Bilbo var den första och där är inte karaktärerna på dom olika varelserna så klart utmejslade så den känns liksom lite utanför

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

[Momiji]
2012-02-21 08:44
#4

Bilbo tycker jag. Den var lätt att ta sig igenom den och jag hann inte tappa bort mig någonstans i boken Glad

Nennir
2012-02-21 08:46
#5

Hobbiten/Bilbo. Tog bara en dag att läsa ut. Den gick inte att lägga ifrån sej.

[Thiah]
2012-02-24 14:15
#6

#1 jag säger som dig! Glad

Annons:
IsMiKa
2012-06-24 10:57
#7

har varken läst Silmarillion eller Sagor från Midgård än, däremot tyckte jag om både Bilbo ch trilogin. På ett sätt hör de ihop och ger en mer komplett bilden av Midgård. Men om jag måste välja en så blir det trilogin =O)

"All we have to decide is what to do with the time that is given us."
~Gandalf~

DivineAngel_90
2012-11-13 21:31
#8

SILLMARILLION ÄGER. Älskar verkligen boken. Kanske ocså för att det är den enda jag läst av tolkiens böcker eller lyssnat på egentligen. Sen beskriver ju den hur allt började… Åhhhhhh jag älskar den!!!!!

Upp till toppen
Annons: