Annons:
Etikettövriga-skriftliga-verk
Läst 2563 ggr
Manveru
2014-05-19 14:28

The Complete History of Middle-earth

Efter att ha tänkt införskaffa dessa böcker i bra många års tid så blev det nu slutligen att man slog till. Med andra ord så blir det snart över 5000 sidor Tolkien till att sätta tänderna i (mer analys och kringfakta än berättelser förvisso, men en god bit av det med).

Lite delade känslor inför detta egentligen, delvis också varför jag skjutit på det (priset hade också lite att göra med det ;P). När man väl tuggat i sig detta så finns det inte längre nåt nytt kvar. Blir väl till att lära sig Quenya/Sindarin och Tengwar etc. ordentligt då, men inte riktigt samma sak.

Är ju inte jätteaktivt här, men man får ju försöka bidra lite iaf, så undrar väl så smått om det nu råkar finnas någon som satt i sig detta (eller ej) och känner för att recensera/kommentera/prata :P

Annons:
lekandur
2014-05-19 20:22
#1

Jag tänker precis som dig, där av den otroligt sega läsningen för att dra ut på det hela så länge jag kan haha :D 

alltid roligt med diskussioner, ju fler desto bättre :D

Where you invest your love
you invest your life 

Manveru
2014-05-19 20:44
#2

Ja, lite synd att Tolkien inte kunde levt i säg en 100 år till så han kanske hade hunnit skriva klart allt han hade tänkt. Så frustrerande när man läser saker som är halvfärdiga eller man vet att han tänkt skriva om eller lägga till mer till men aldrig hann med : /

Men men, får väl vara glad så länge det räcker. 5 kilo böcker borde ju räcka en liten stund iaf :D

lekandur
2014-05-21 13:50
#3

Ja!

Du kan ju skriva fanfictions om hur du vill att det ska sluta och så :D 

5kg böcker räcker ju en liiten stund 😃

Where you invest your love
you invest your life 

Manveru
2014-05-21 15:57
#4

Mjaa, inte så förtjust i fanfics. Känns inte helt äkta på nåt sätt. Och inte en chans att jag skulle kunna skriva nåt bra nog att jag själv skulle kunna acceptera det oavsett😛

Upp till toppen
Annons: