Annons:
Etikettfilmatiseringar-och-skådespelare
Läst 6125 ggr
Fimbrethil
3/7/12, 12:33 PM

Extended Edition?

Har ni sett LoTR Extended Edition, och föredrar ni isf den eller bioversionen? Skrattande

Själv tycker jag att bioversionen är bra och lagom om man inte är Tolkien-fan, men jag som är det vill ju bara ha MER av det goda! Så nu när man vant sig vid extended edition blir det skumt att se de vanliga.

Sen finns det tydligen ännu mer material inspelat, t ex en dialog mellan Elrond och Frodo, är det inte dags för en ultra extended edition snart…Oskyldig

Annons:
[Momiji]
3/7/12, 1:17 PM
#1

Har sett dom 1 gång. Funderar dock på att köpa dom så att man kan kolla igenom dom nogrannare. Kommer inte ihåg så mycket av det

Wand
3/7/12, 1:50 PM
#2

Jag har Extended Version på datorn, host, tänker inte säga hur jag fick dit dem. 

Efter att en gång ha sett Extended kan jag inte se de "vanliga" längre, man missar såååå mycket i dem!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Momiji]
3/7/12, 2:02 PM
#3

Kom just på vad jag ska önska mig i födelsedagspresent Oskyldig

Önskar att jag kom ihåg mer av dom, det var ändå 4 år sedan jag såg dom. Hade bara en VHS så jag kunde ju inte köpa Extended Version då dom kom ut. Nu gäller det ju bara att hitta dom någonstanns. Vill gärna se dom igen Skrattande

Wand
3/7/12, 2:06 PM
#4

#3 Tycker verkligen att du ska sikta på att få tag på dessa! Det är ju småsaker som försvinner i de "vanliga", tänkte dra upp några exempel men det kanske blir att spoila för övriga… Oskyldig

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

starhawk
3/7/12, 2:12 PM
#5

Läste nån recension någonstans där recensenten menade att enda skälet till att inte ha extended version var om man ville se alla tre på en och samma dag. Själv har jag inte extended version, den hade inte kommit ut när jag köpte dom, fast jag är nöjd med den vet inte vad som skulle finnas i extended som jag saknar. Fast nyligen såg jag extended version av Den Gode Den Onde och Den Fule och den förklarade en hel del så kanske…

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

[Momiji]
3/7/12, 2:15 PM
#6

Jo, Sagan om Konungens Återkomst är tillfälligt slut på CDON så ska vänta tills den kommer in igen och beställa allihop. Har lagt in dom andra 2 i "Varukorgen"

Men dom är verkligen värda att se om man inte har sett dom(även om jag inte kommer ihåg så mycket Tungan ute)

Annons:
Wand
3/7/12, 2:21 PM
#7

#5 Det är ju inte mycket man saknar när man ser de icke-extended, men det är mycket man missar när man gör det istället. Finns en del grejer som ger ett "aha" när man ser dem. Cool

#6 Låter som en bra idé!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Vargöga]
3/7/12, 3:40 PM
#8

Jag tror jag bara har dom vanlig hemma. Hur mycket längre är extended mot den vanliga?

Wand
3/7/12, 3:43 PM
#9

#8 Jag har glömt hur långa de vanliga är, men har för mig att extended är 3-4 timmar var i alla fall…

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Vargöga]
3/7/12, 3:45 PM
#10

Kan ju vara väldigt najs. Skrattande

[Momiji]
3/7/12, 3:45 PM
#11

30-40 minuter längre på ett ungefär Glad

[Vargöga]
3/7/12, 3:49 PM
#12

Haha inte mer? Oskyldig

Halvdansken
3/7/12, 5:26 PM
#13

Det finns ju också en massa extramaterial och intervjuer med skådespelarna och sånt. De jag har är varje film 4 DVDer. Två är själva filmen och två är extramaterial. Massor med extramaterial…

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
Thaeri
3/7/12, 5:52 PM
#14

Köpte extended så snart den kom ut, och det är den enda version jag äger.

Ja alltså 2002, 2003 och 2004, inte senare i box eller så.

Viccan92
3/7/12, 10:56 PM
#15

Har alla tre filmer i extended version. Kan inte se vanliga utan att tycka att det fattar något. Vill ha ännu mer extra.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

djurifrihet
3/8/12, 9:49 AM
#16

har blu-ray extended edition <3, SÅÅÅÅÅ mkt bättre än bioverisionerna!

och de kan vara jag som glömt bort men tror nästan det finns vissa scener som finns med men som inte finns på andra extended.
men som sagt det kan vara jag som glömt dom scenerna också^^

starhawk
3/8/12, 9:54 AM
#17

Extended på Blueray är inte längre än extended på DVD, skillnaden ligger inte där

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

djurifrihet
3/8/12, 10:05 AM
#18

haha nej då är de ja som glömt bort scener:)

men tkr om dom hur som helst :))

Finduilas
7/12/13, 6:25 PM
#19

Tycker att man ska läsa böckerna. De är så mycket bättre än filmerna. Även om de är väldigt fina. Jag skulle inte klara att se de 'vanliga' för mycket man missar.

Att ha tiden som argument är ganska dumt. Jag har haft maraton med några lika nördiga som jag. Då såg vi alla tre extended version OCH the Hobbit.

Längtar tills biljetterna till Smaugs Ödemark släpps. Förra året köade jag från kl 20 kvällen innan fram tills dess att biografen öppnade kl 9 morgonen därpå. Det var -19 grader den natten men så mysigt att sitta där med en massa andra likasinnade.  I år kommer jag börja tidigare :)

Upp till toppen
Annons: