Annons:
Etikettfilmatiseringar-och-skådespelare
Läst 3030 ggr
Wand
2011-12-17 22:34

Skådespelarna - Hissar ni flaggan?

Vad tycker ni om valet av skådespelare till Lord of the rings? Finns det något som kunde ha gjorts bättre, eller någon ni tycker hade passat bättre till en viss roll? 

Själv tycker jag att många skådespelare gör en briljant insats i sina roller, men jag skulle hellre se någon annan som Éowyn då jag inte gillar hennes skådespeleri.

Min favorit är Christopher Lee som gör en övertygande insats som Saruman. Jag gillar även Bernard Hill som spelar kung Théoden, och alla hobbit-skådisar. Min personliga favorit är ju självfallet Meriadoc Brandybuck, som spelas av Dominic Monaghan.

Så, vad tycker ni?

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Annons:
LaSadie
2011-12-28 00:46
#1

Jo, Eowyn är inte den bästa… men alla andra har de lyckats bra med, man är alltid besviken på en eller flera, men för denna film så känns alla spot on Glad

starhawk
2011-12-28 20:43
#2

Tycker det är ett bra urval av skådespelare, den enda jag skulle byta är nog Galadriel, får intrycket i boken att hon var underskön och det var hon knappast i filmen

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Nennir
2012-01-07 14:56
#3

#0
Christopher Lee skrämmer skiten ur mej som Saruman, så han får tummen upp! :)

Håller med starhawk. Hade hellre sett nån annan som Galadriel (Jane Seymour är mitt förslag ;) ).

LaSadie
2012-01-07 15:01
#4

Neee… inte Jane Seymour… Hon är vacker, men tycker Cate Blanchett är bra i rollen som henne

Nennir
2012-01-07 15:02
#5

Smaken är som baken ;)

LaSadie
2012-01-07 15:06
#6

Indeed =)

Annons:
starhawk
2012-01-07 15:22
#7

Skulle gärna sett nån annan i rollen som Boromir, någon mer biffig typ, som John Rhys Davies ungefär (i normalstorlek då). Bäst tycker jag om Ian McKellen som Gandalf - perfekt!

#3: Jane Seymour som Galadriel! Skulle nog bli bra

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Nennir
2012-01-07 15:25
#8

Och jag tyckte det räckte att han var både Gimli och Treebeard ;)

Jane fungerar varje gång när det behövs nån vacker kvinna. Ialla fall för mej :)

Wand
2012-01-07 15:27
#9

Jag som tycker att Boromir är bra biffig som han är, hahahaha! Förvånad Ian McKellen som Gandalf är en underbar kombination, han gör rollen klockren! Tyvärr så har Ian McKellen förstört sig för mig efter Da Vinci-koden haha.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Nennir
2012-01-07 15:32
#10

Ian McKellen som Gandalf. Kan knappt vänta på att "The Hobbit" ska komma ut! :D

[Momiji]
2012-02-27 12:56
#11

John Rhys-Davies tycker jag är perfekt till rollen som Gimli Glad

[Vargöga]
2012-02-27 13:49
#12

Gillar skådespelarinsatserna i filmerna. Skrattande

[Jounapä]
2012-03-02 08:50
#13

Jag älskar Aragorn! :3

Annons:
MissInAction
2012-03-02 20:08
#14

Är faktiskt nöjd med alla framträdande roller. Ian McKellen som Gandalf är favoriten, och Viggo som Aragorn <3

Kate Winslet skulle kanske passa som Galadriel? Fast jag gillar Cate Blanchett i den rollen! Hennes röst och utseende känns rätt för mig.

Jag har aldrig riktigt tänkt att någon särskild skådespelare skulle passa bättre i någon av rollerna så för tillfället kommer jag inte på någon, men jag återkommer om det händer Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Halvdansken
2012-03-03 19:06
#15

"Håller med starhawk. Hade hellre sett nån annan som Galadriel (Jane Seymour är mitt förslag ;) )."

HA! Precis vad jag tycker också! Trodde jag var ensam om det.

Aragorn är min favorit i böckerna, oach att se Viggo Mortensen i den rollen är mumma!

Hatar cancer och älskar vårlökar.

L-ouiise
2012-06-02 23:27
#16

Jag skulle inte kunna tänka mig några andra skådespelare.
Det är dom det ska vara helt enkelt, haha!

:holmgreen:
2012-06-12 19:24
#17

Jag kan inte heller tänka mig några andra skådespelare!

De får inte heller vara med i några andra filmer, det går bara inte!!


[Thiah]
2012-06-17 17:42
#18

Svårt att säga nu eftersom man vant sig vid dem i filmerna. Men jag kommer ihåg att jag var väldigt nöjd efter att ha sett filmerna första gången så jag måste nog säga att jag är nöjd med skådisarna Glad .

ThreeStars
2012-08-12 01:15
#19

Jag tycker filmerna är ASBRA,

MEN

Jag HATAR det faktumet att det är Elijah Wood som spelar Frodo. Han ser inte bara för ung ut, men jag tycker han får Frodo att framstå som mesig. När jag läser böckerna älskar jag frodo. när jga ser filmerna blir det mer som om jag tänker "MES!"

när man ser Bilbo i början, när han hittar ringen… ska han vara LIKA GAMMAL som Frodo är sen… :/ det är det jag stör mig på xD

Kanske lite taskigt, men de e min åsikt xD Flört

ThreeStars
2012-08-12 01:18
#20

btw, Gimli, Pippin, Legolas, Saruman och Galadriel är PERFEKTA. Precis som jag föreställer mig dem i böckerna :)

Annons:
starhawk
2012-08-12 11:34
#21

#19: Håller med om att Frodo framställs som alltför vek i filmen men det är knappast Elijah Woods fel, han har ett manus att följa. Felet skulle snarare ligga hos Jackson som är regisör

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Seglarina
2012-08-24 00:10
#22

#7 skrivet av starhawk

Jag tycker Boromirs karraktär är klockren. Han är snygg att titta på. Men framgör att har dom lyckats sätta ihop de tv¨å bröderna och pappan så jah nästan tror dom är släkt på rikitgt. Faramir är en "vekare" lillebror till Boromir. Passar mycket bra.

Jag har däremot lite svårt för Elrond, Tycker inte ha är rillräckligt "Alvig"

Upp till toppen
Annons: